Klämdag

Bara för att jag hade ett så långt uppehåll ska jag posta en gång till idag. Jag skulle egentligen gått till skolan i morse men orkade inte för att föreläsaren är inte så bra så det kändes olönt. Bättre att sova hemma än att sova i föreläsningssalen. Sitter nu och äter frukost, spaghetti och köttfärssås, har hälften kvar och är typiskt omätt men kan inte få ner mer ändå. Vaknade imorse (11.30) av barnaskrik, lite jobbigt men jag fick gå upp då. Jag bor nämligen precis vid en lekplats och har utsikt över enbart den, en grillplats bredvid den och en massa hus. Fönstren är väldigt dåligt isolerade tvåglasfönster så man hör ju ganska tydligt vad som händer där ute.
Ikväll ska jag på valborgskalas i kårhuset, 3500 biljetter finns, alla över 18 får komma in. Ganska stort alltså. Jag funderar lite på om skjortan jag ska ha på mig ska vara skrynklig eller stuken, den var ju skrynklig när jag köpte den så det ska nog vara så, så jobbigt att stryka ändå.
Men först är det Cortège genom Göteborg där en massa chalmerister har byggt något (av) skrot när de varit fulla som de idag placerar på ett lastbilsflak och åker genom centrala delar av stan för att visa upp sig och sitt bygge. Personligen ser jag inte riktigt poängen med det men typ alla göteborgare har som tradition att titta på det.
Sedan har nyligen Liseberg öppnat, med en ny karusell som det sägs ska vara bra. Då är jag tre nya stora karuseller efter nu :P.
Nu är min pasta helt kall, fast pasta ska vara nyttigast kall, så det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback