Sommarlov

Efter en massa tjat från min käre syster om att skriva i bloggen får jag väll göra det nu. Jag ska nämna lite av det jag gjort än så länge i sommar. Kan ju börja med att jag har lärt mig något helt häftigt, jag har lärt mig att få en häst att backa med mina bara händer! Det är ett fenomen ovanligt för en mjukvaruutvecklare då man då bara skapar det som får saker att hända. Alltså inte får saker att hända själv.
Jag är i sommar arbetslös, detta är egentligen inte konstigt alls då jag inte sökt några jobb alls då jag är lat och har så pass dåligt självförtroende att jag är övertygad om att företaget jag hade hamnat på hade hatat mig och antingen slängt ut mig eller kursat.
Men det är faktiskt ändå ganska trevligt att vara arbetslös för min snittid att gå och lägga mig är efter 05 på morgonen och går sedan upp ur sängen igen efter 13. Jag är inte heller i direkt behov av pengar. Jag har pengar men beter mig som att jag är totalt pank (förkortat snål). Hade jag börjat köpa en häftig TV, dator, serverdator, PS3, PSP, Wii, XBox360, mobiltelefon, kamera, häftiga högtalare, möbler, åkt ut och rest och skaffat en finare lägenhet i Göteborg (inte en som alla som hittills har kommit till hade kallat skabbig och att de aldrig hade kunnat bo där själva) hade jag ju plötsligt blivit pank på riktigt och kanske varit besatt av mer pengar, som de flesta i dagens samhälle är. Men jag brukar när jag sitter där på nätet och håller musen över köpknappen alternativt står där i affären tänka; vad ska jag med det till? Kommer mitt liv att bli bättre av det? Kommer det att komma något som är bättre inom kort? Är jag värd det här? Vad händer om jag blir av med det? Är den andra modellen bättre? Osv. Också slutar det med att jag kryssar fönstret eller går ut ur affären och sparar pengarna tills jag dör istället.
Min lathet gjorde sig även påmind när jag fick betyget 3+ på en mattekurs nyligen med möjlighet att höja om man lämnar in bättre saker. Jag sket i det och lät dem ge mig betyget 3, orka göra skolgrejer på sommaren lixom.
Under sommaren har jag på vardagsdagarna sovit och lekt med Travian, inget mer. På nätterna har jag för det mesta spelat WoW och lekt lite med Travian, på helgdagarna har jag en helg varit i Göteborg och tittat på musikal, fjolligt jag vet, men jag blev tvingad. Och en annan helg, under midsommar, var jag först hos en gymnasiekompis och träffade en massa folk man inte sett på länge och dansade kring stången. Nästa dag var jag i Blekinge på en skabbig camping, skabbig säger jag av några anledningar. För det första var toaletterna inte så fräscha, för det andra såg jag ingen vakt alls, trots att vårt gäng förde oväsen ganska sent. Och för det tredje satt en massa campare i sitt jävla förtält och tittade på tv hela kvällen, lönt o campa då lixom. Men det var ju ett fint läge och det kunde varit en väldigt trevlig camping :P.
I WoW har jag inte gjort så stora framsteg, eller det har jag kanske, vet inte vad jag ska jämföra med. Min gamla paladin har jag stannat på level 60 med. Jag har inte orkat eller varit för snål för att köpa BC, och på så sätt komma upp till level 70, den högsta. Jag istället dumpat den gubben och skapat en Hunter, en Rogue och fortsatt med min gamla Präst. Den jag spelar mest av dem nu är huntern, ganska trevligt att kunna skicka fram sitt djur till att ta allt stryk av fienderna och själv kunna stå en bit bort och mata med pilbågen eller geväret. Paladin har jag ju nu insett att det är jäkligt tråkigt att spela som fienden kan knappt skada mig och jag själv skadar knappt fienden så fighterna brukar vara för länge.

Nu orkar jag inte läsa igenom texten nu, det finns säkert massor av meningsbyggnadsfel mm. Kanske fixar det någon dag.

Eftersom jag varit lite förkyld under de senaste dagarna blir Dagens Skånska ord: Snöred.
Snuvig, snorig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback