Ny Läsperiod

Nu var det dags för ny läsperiod med nya kurser. Jag ska om jag orkar, läsa tre kurser på totalt 13 poäng den här perioden. De är Databaser, Matematisk modellering och Industriell ekonomi. Lite jobbigt, fast det blir ju fler veckor att plugga på nu med påsklov. Kanske...
Databaser kan bli ett ganska intressant ämne eftersom det är ju nutiden, inte framtiden för då har ingen en blekaste aning om hur det kommer att bli, och inte heller dåtiden för då hade man bara formulär. Matten är väldigt mystisk för den handlar typ om det mellan matematiken och verkligheten, vilket är ungefär datorspel, datoranimationer, och lite väder. Sedan har vi den sista kursen, ekonomin, ett ämne jag fasar för då jag inte är så insatt i det där med företagsekonomi, med aktier och rationaliseringsförslag eller vafan det heter. Men det kanske blir ändring på det nu, så sen när man kan lite ekonomi så kan man ta ekonomernas jobb, hehe! En annan lite annorlunda sak med den kursen är att vi läser den med maskinarna, man blev lite chockad när man kom in i salen och upptäckte hur stor andel av det andra könet där var. Säkert nästan närmare 15% kvinnor! Det är annat än vad man är van vid på de datorrelaterade kurserna och våra egna kurser där det brukar ligga runt kanske 4%.
I lördags var det St. Patricks dag eller något sånt. Då ska man dricka Guinness och det gjorde jag, typ en och en halv sen höll jag på att kräkas för det är inte så gott. I lördags fyllde även min katt år. Jag kunde dock inte åka dit för jag hade även tenta på lördagen och började tidigt som fan idag, så det hade inte blivit många timmar hemma.
Nu har jag ångest. Jag vill spela WoW men eftersom det är så himla mycket i skolan nu så är det inte så smart att sätta sig med det och upptäcka om åtta timmar att, oj jag har inte gjort ett skit idag mer än att spela, och natten missade jag visst :P.

Dagens Skånska ord: Mög.
Skit, smutts, skrot.

Kommentarer
Postat av: josefine

har du tappat stinget, det här inlägget var ju riktigt normalt skrivet;) m o p hade glömt gosarens födelsedag, jag fick påminna dem!
jag tycker guiness är helt ok för att vara öl, skummet är godast.

Postat av: josefine

har du tappat stinget, det här inlägget var ju riktigt normalt skrivet;) m o p hade glömt gosarens födelsedag, jag fick påminna dem!
jag tycker guiness är helt ok för att vara öl, skummet är godast.

2007-03-20 @ 22:19:00
URL: http://rosenqvist.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback