Paintball

Idag har jag varit och spelat paintball för första men inte sista gången i mitt liv. Det var trevligt, har en fruktansvärd verk i benen nu efteråt bara, och värre kommer det att bli. Verken kommer ifrån att man sitter hukad större delen av tiden, tittar fram och skjuter lite, och sedan hukar man sig igen. Jag hade typ tur med träffar på mig själv, för jag hittade bara 2 blåmärken när jag kollade nu efteråt, men det blir säkert värre det med.
Vi hyrde markörer (vapen), kolsyretuber, masker och överdragskläder och köpte boll (skott) och beslagtog en liten ö som vi spelade på, ganska smart sätt, eftersom man inte stör någon. Och ingen privatperson äger ön och kan klaga. Om de ens märkte något. Ännu bättre att det var i en sjö så det fanns inga större båtar som det fanns risk att någon var i. Nackdelen var ju att det inte fanns några större träd och hinder att gömma sig bakom på ön, men mycket buskar och småkvistar som man ser igenom men kulan kan oftast inte ta sig igenom dem. Vi tog oss ut på ön och hem igen med hjälp av en lånad eka som vi fick ro fram och tillbaka med för att hämta folk och utrusting.
Ett stort minus var att det regnade så man blev ganska blöt, speciellt om skor, strumpor och nedre delen av byxorna då det var blött blåbärsris nästan överallt på ön. Fast det var perfekt temperatur för man kunde ju ha mer kläder på sig utan att bli genomsvettig, och mer kläder betyder mindre smärta när man blir träffad.
En ganska trevlig och våldsam lek, att skjuta varandra med färgfyllda, naturligt nedbrytbara kulor stora som? ööh, större än ärtor, mindre än brysselkål, som (förhoppningsvis) exploderar när de träffar något. Men ibland gör de inte det och då är det inte lika kul. Egentligen roligare än Laserdome, tills man blir träffad på något sjukt ställe då det inte är lika kul längre, det slapp jag. Plus att man slipper alla småungar på runt 10 år som brukar vara stammisar på Lasedome. Också kan man ju slänga sig här då det är mjukt att landa, annat är på Laserdome där det år hårt överallt.

Dagens citat: Det finns ingen smärta, bara olika former av njutning

Kommentarer
Postat av: Anonym

epic

2007-08-30 @ 11:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback