Warcraft

Nu efter en lång torka här på bloggen skriver jag ett längre inlägg igen, det ska handla till 95,4 % om WoW!

Jag blir galen på vissa saker om WoW, min nya gubbe som jag kör mest med nu håller jag just nu på att fixa en bra rustning till. Detta är ett väldigt tidskrävande arbete men det går sakta men säkert framåt. Han har just nu 11 dygns total speltid och är i nuläget i stort sett alltid sist på alla ?Skada gjord? (dps)-listor. Detta är frustrerande men sant.

Nu till själva poängen, det är ju så att alla andra som man möter eller kör med, det är nämligen spelare mot spelare (PVP) jag håller på med, gör mycket högre skada än mig, det är helt sjukt så mycket mer det är. Jag hamnar ju typ sist, andra Warriors (som han är) brukar ju vara i toppen på den listan. Men min gubbe har också den sämsta rustingen.

Nu till det roliga. Vad har dessa gubbar för speltid? Jag vill veta! Det finns ju inget sätt att ta reda på det mer än att skriva ?/played? i deras spel. Detta är mycket frustrerande, för jag vill ju veta om gubben som jag blir totalt ägd av har en massa speltid mer än mig! Det hade känts så mycket bättre att veta att han hade närmare 100 dygns speltid när han mosar mig. Då kan jag ju både säga att jag har mindre erfarenhet än honom och mer (mindre) liv.

Jag ska nog börja skryta om min sjukt låga speltid i spelet. Jag snackade med några i skolan, deras speltid ligger ju på runt 70 dygn, på en karaktär. Men då har de ju flera riktigt fina uppsättningar kläder. Min präst, som jag började med, har nu 31 dygn, men lite bättre kläder också. Fast det finns nog ganska många som har bättre utrustning än den gubben, med mindre än 30 dagars speltid.

Anledningen till att jag snackar en massa om rustningar och kläder är för att dessa ger stats! Ett par bra skor ger mycket mer liv, styrka mm. än ett par sämre skor. Även vapen och ringar och sånt ger olika stats. Vissa stats har den ena gubben mycket mer nytta av än den andra.

WoW handlar en hel del om tur för att få bra utrustning inom PVE (Player versus Environment). En fiende som man dödar kan släppa olika saker varje gång man dödar honom (han vaknar till liv igen efter nästa dygn eller nästa vecka, det är olika), så kallad loot.  Fienden har sin standardlista, och sedan blir det alltid en till tre saker från den listan när han dör, en viss spelare har oftast bara nytta av noll till två saker, av över tio, och det kan bli samma skräp vecka efter vecka. Vissa har tur och får saken eller sakerna de vill ha / behöver på första eller andra försöket (blir låg speltid), andra får hålla på i upp emot ett halvår (blir hög speltid).

Nästa tursak är att hamna i en guild där medlemmarna har samma speltider som en själv, och där man har nytta av varandra. Många av spelarna måste även vara ganska aktiva. För utan grupp kommer man ingenstans i PVE. Jag har nu först haft otur inom tidigare nämnda ?loot? och nu haft oturen att min guild är skit. Och jag är en människa med dåligt tålamod. Guilden har nyligen även splitrats och jag har värsta dilemmat var jag ska bli av! Efter splitringen finns det inget hopp alls om att komma vidare om man stannar.

Därför har jag nu börjat med PVP, där är det mycket mer skicklighet än tur. Och alla har ungefär samma förutsättningar för att få bättre utrustning. Fast egentligen borde jag ju sluta spela skiten helt. Det tar över ens liv och kostar en massa pengar. Men eftersom jag aldrig direkt har haft något liv att hänga i julgranen, så är det ingen större förlust! :P

Oj, jag ska upp halv åtta! Borde gå och sova!

Kommentarer
Postat av: josefine

Helt obegripligt inlägg. Kan du inte åtminstone försöka skriva så att vanliga människor förstår? Även om det är om jäkla wow.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback