"Lov"

Nu har jag träffat alla mina nya kökskompisar! Jag har typ glömt namnet på allihop redan, jag är sämst på namn. Men en är i alla fall inte svensk. Så nu blir det till att prata engelska när man träffar honom, lite nyttigt. Nya köksrutinerna är total skillnad. Innan diskade man inte när man hade lagat mat och disken kunde ibland stå i flera dagar odiskad innan den blev diskad, och sedan hamnade den på tork och försvann aldrig från diskbänken. Nu märks det inte att folk varit där, folk torkar disken och ställer den i sina skåp direkt, det är bara jag som använder torkstället. Plus att soppåsen inte tar två dagar att bli full och allting är inte nerkletat av matrester överallt. Väldigt trevligt. Men det blir kanske lite normalare med tiden när folk har kommit in i systemet och vågar äckla sig lite.

Idag har jag lagat den nästan mest avancerade maträtten jag gjort på det här stället, kanske i hela mitt liv! Biff med morot, kokt potatis och sås. Kanske skulle ge det något finare namn men ändå. Anledningen till att den var så avancerad är för att moroten ska rivas o blandas i köttfärsen. Oh my god tänker ni kanske nu, det måste ha varit svårt. Not. Det blev faktiskt ganska lyckat. Potatisen blev perfekt. Jag brukar misslyckas med att koka potatis annars så det var en glad överraskning. Biffarna blev skitbra, kanske lite för salta, men inte så farligt. Såsen blev däremot misslyckad, jag hällde i för mycket soja. Den smakade skit o man höll på att storkna när man åt den. Alla tre delar blev klara samtidigt, också ovanligt för mig då jag ibland kommer på att potatisen ska skalas och kokas när resten är typ klart.

Nu är det tentavecka och jag har inga tentor, om två veckor är det omtentavecka och jag har inga omtentor (som går då) och om en vecka är det lov. Så nu ska det slappas! Fy fan, jag dör snart av uttråkning av allt slappande. Jag har förstås ett kandidatarbete som ska göras, men jag har typ nått ett dead end nu, alla fick en uppgift och jag är klar med min, jag fick dock en ganska förvånansvärt lätt uppgift som man inte direkt kan göra mer på när man väl är klar, och alla andra i gruppen har tentor så de har lagt ner helt den här veckan. Jag tycker inte om att sitta hemma och arbeta.

Kommentarer
Postat av: josefine

Hahaha, blanda rivna morötter i köttfärs - galet svårt! Det där med att synka så att all mat blir klar samtidigt är jag också helt värdelös på. Att det ska behöva vara så komplicerat.
Men vad är det för fel på min bloggbild? Jag tycker den är ganska bra med lilla lammet på, det var sjukt svårt att hålla lammet stilla och ta bilden med oss båda på samtidigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback