Spelkväll

Den här gången ska jag skriva som man ”ska” skriva i en blogg, vad man har gjort den senaste tiden och vad man ska göra den närmaste tiden.

Natten till fredag sov jag ungefär 6 timmar på natten, detta för att jag som vanligt hade spelat ett visst datorspel långt in på natten. Skolan började klockan 8 så jag fick gå upp förbannat tidigt för att gå dit. Två föreläsningar senare var skolan slut och jag gick hem och åt. Tänkte sova när jag kom hem men det gick inte, så jag tittade på senaste avsnittet av Smallville istället.

Sen var det dags att gå tillbaka till skolan igen och gå på spelkväll för vår sektion på skolan. Spelkvällen bestod av Wii, PS2, XBox, Gamecube, datorLAN mm. När jag kom dit var TV-spelsdelen inte färdig än så jag hjälpte till att fixa i ordning den med sladdragning, soffutplacering och lite annat. LANdelen var däremot redan klar, det behövs ju bara ett bord med stolar och en switch, sen har alla med sig sladdar o dator själv som de själva sätter upp så det är lite lättare. Jag hade själv med mig dator som jag ställde upp där.

På lanet visade sig att det var ”den nya sortens LAN”. Där alla sitter och spelar vars sitt onlinespel med andra människor utanför lanet, detta för att man ändå alltid spelar med andra människor. Att jämföra med den gamla sorten där hela syftet med lanet är att någon gång kunna spela med andra människor eftersom det antingen är omöjligt eller svindyrt att spela med via uppringt modem. Datorspelen som spelades var bland annat samma spel som jag hade spelat kvällarna innan, lite kul. TV-spelen som spelades var en massa olika. Jag som numera tycker mer om datorspel är TV-spel spelade mest dator, dels med folk utanför lanet, men även med folk på lanet.

Den kvällen, natten och morgonen spelade jag allt från Wii Sports till Starcraft. Tills jag gick hem klockan 7. Vilket var tidigt då många av de andra lanarna var kvar till 11. Jag hade då varit vaken i över ett dygn, lite coolt, jag tror och hoppas att kroppen inte tar skada av det. När jag kom hem åt jag frukost (eller vad det heter vid den tiden) och gick och la mig och sov till klockan 16, lagom länge. När jag vaknade åt jag frukost  igen(eller nåt) och spelade det gamla vanliga datorspelet igen.

Nu ska jag antingen spela vidare eller sova, får se vad det blir.


Kommentarer
Postat av: josse

tycker du ska skriva lite oftare i bloggen, även om det är om trivialiteter! jag tycker det är roligt att läsa iaf...

Postat av: älbin

hej micke=) låter som ett fint dygn + nårra timmar:P du som e en sån som iallafall tror att du kan lite om saker å ting.. ska man ha en wii eller en ps3?

2007-02-21 @ 16:38:50
URL: http://piprensaren.blogg.se
Postat av: mikros

Wii eller PS3. Hmm, svår fråga. Beror ju lite på hur man tycker om att spela. Wii har ju det nya spelsättet som gör att folk går ner i vikt för att de måste röra på sig. Jag själv tycker att det suger. Sen är den billig som fan också. Plus att du kan spela typ alla gamla Nintendo-spel som finns på den, antingen genom att köpa o ladda ner eller GameCube-skivor. Men grafiken är ganska gammal och dålig. Den är ju bara som en överklockad GameCube.
PS3 däremot är svindyr och sjukt kraftfull. Man kan spela typ alla gamla PS1 och PS2-spel på den och se på DVD och BlueRay-film. Spelmängdsmässigt är det nog typ lika mellan dem, det kommer ju att komma massor av spel i framtiden till båda som kan vara värdelösa eller skitbra. Har du 8000: båda, har du 6000: PS3 har du 4000: vänta tills PS3 sjunker i pris och spela WoW så länge som jag :P, och har du bara 2000: Wii. PS3 är ju grafikmässigt som en 25k+ dator och det tycker jag är bra. Inte XBox360 i alla fall :P.

2007-02-21 @ 19:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback