Burägg och kvinnomisshandel

Idag när jag var och handlade kom jag att tänka på en sak i äggavdelningen. Det har med religion att göra faktiskt. Min teori är att folk som köper ekologiska ägg inte är kristna eller tror helt enkelt inte på ett skit av vad som står i bibeln. Folk som köper burägg däremot är djupt kristna och tror på allt som står i bibeln, okej det finns nog undantag. Detta för att eftersom det står i bibeln (jag har inte läst den) att människan är djurens överhuvud och djuren har inga som helst känslor. Alltså har höns inga känslor och det är bara bra att de sitter där inne i den trånga buren. Sedan har vi de som köper ekologiska ägg. De tror i alla fall på att hönsen har det bra och litar på att Krav vet vad som är bäst för djuren. Även ägg från frigående höns har det nog bra (enda skillnaden är i stort sett fodret). Eftersom folk som köper dessa ägg tycker att djuren ska ha det bra så är de inte kristna ju, eller de är emot den kristna tron, finns nog undantag men då är de ju bara hobbykristna.
Sedan kom jag in på en påbyggnad av detta. Enligt bibeln är ju mannen kvinnans huvud och människan ska härska över djuren. Så kvinnor som köper burägg måste i så fall tycka som i bibeln, att de får göra som de vill med djuren. Och att männen är deras huvud. Att kristna män köper burägg är ju enligt mig fullt förståeligt, de är ju överst i kedjan. Men kvinnor, hur kan de vara kristna? Vill de vara männens slavar? Ja förmodligen, eftersom det finns ju en hel del kvinnor som blir slagna av sina män och som inte gör ett skit åt det. De tycker och tror ju att mannen gör helt rätt och de förtjänar sin bestraffning, precis som det står i bibeln. De paren köper säkerligen burägg också.
Jag själv är för de som undrar djupt oreligiös. ”På den yttersta dagen kommer Satan att välkomna mig med öppna armar”(sffs).

Bibelkälla:
SFFS för er som gnäller på dem, de har ju inte fel om bibeln i alla fall!

Dagens citat:
Nu har barnet dött. Vi har bara föräldern kvar.
Nu har barnprogrammet nått sitt slut.

(Från dagens föreläsning om datorprogram)

Kommentarer
Postat av: josse

detta är nog en grav generalisering...verkligheten är troligen något mer nyanserad...

2007-02-01 @ 18:13:48
Postat av: Emelie

hmm, djupa tankar. tror dock undantagen är fler än de som handlar efter din hypotes...=) men jag köper iaf sprättägg=) (...o är inte religiös) haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback