Födelsedagar

Igår fick jag en helt grym idé, att man ska Legalisera mord! Men inte vanliga mord där man bara går o slår ihjäl nån spontant, nej planerade och godkända mord. Man startar helt enkelt en myndighet eller dylikt som har till uppgift att ta emot och godkänna eller neka mordansökningar. För att ett mord ska bli godkänt måste ansökan var klar och tydlig och inte innehålla några tveksamheter eller fel. Den som ansökte får då ett datum att utföra mordet på och om allting sker enligt planen blir man frikänd! Intressant samhälle det hade blivit. Dock är nog denna lag någon form av grundlag och kräver en folkomröstning, och folk hade bara förstorat upp det till "Legalisera mord" o röstst ner det, de hade inte läst det finstilta, det hade nog inte jag heller gjort förstås :P. Jag funderade lite och kom inte på någon jag hade velat mörda, det är inte därför jag kom på iden om ni tror det, jag bara satt o brainstormade lite.

Idag fyller jag år, en enligt mig ganska knäpp företeelse som jag på senare tid inte riktigt förstått poängen med. Vad är det för speciellt med antalet varv som en sketen planet har snurrat runt en sketen stjärna liksom? Också "ska" folk ge en en massa materiellt skrot som man ändå inte har nån nytta av och som glöms bort i någon låda. Och om man nu mot förmodan skulle behöva nåt som man inte kan skaffa själv, varför ska man ha det just den dagen? Varför inte överraska genom att ge bort saker andra dagar istället? Det här systemet skapar bara förväntningar som kan leda till besvikelse. Eller så får man mer än vad man väntade sig vilket leder till avundsjuka och framförallt, gör folk
förtrödna!

Nä. Nu låter jag bara negativ o pessimistisk, kanske för att jag har tenta på måndag som skapar depression av att plugga på. Jag brukar få nån form av depression vid tentaplugg... Eller så..... nä, sudda, sudda, det cesurerar vi :P.

Jag är trött, ska sova nu, (se postningstid). Känner att jag flummar, finns det delar som är flummigare än andra så är de skrivna senare, jag hoppar en del!

PS. Fy fan vad snygg processorkylare jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback